Найближчим часом буде підвищено якість медичних оглядів кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів. Дане питання було розглянуто на засіданні круглого столу «Безпека дорожнього руху: від стратегії до плану дій», яке пройшло за сприяння Українського бюро ВООЗ в Києві. Питання було прийнято на особливу увагу, оскільки всі знають про складні умови на дорогах, часто водії відправляються в рейс втомленими, що може привести до страшних наслідків. До цього часу медичні огляди водіїв були своєрідною формальністю. По суті, ніхто не турбувався про те, як насправді почуває себе водій перед відправленням в дорогу. У підсумку, що ми отримували? Серцеві напади, інсульти, водії засинають за кермом, що призводить до страшних дорожньо-транспортних пригод, а в небезпеці знаходиться не тільки сам водій, але і інші учасники дорожнього руху, і навіть пішоходи.

В дискусії взяли участь провідні експерти у сфері громадського здоров'я Центру громадського здоров'я (ЦОЗ) МОЗ, представники ВООЗ, українські парламентарі та чиновники, психологи, представники Національної поліції і автоперевізників, повідомляє ЦОЗ.

Мова йде про перегляд мінімальних стандартів фізичної та психічної придатності водіїв, психофізичне тестування, яке за різними показниками визначає, чи може водій безпечно керувати транспортним засобом. Оксана Продан також зазначила, що медична довідка щодо придатності водія до керування, не гарантує тієї самої безпеки водія та інших учасників дорожнього руху, відповідно. Довідка від медика є предметом корупційної діяльності, але не захистом водія.

Медичне обстеження водіїв, хоч і повинні здійснювати перед кожним рейсом, але на ділі на це закривають очі. Якщо відбувається трагедія, то відповісти за те, що трапилося, нікому. Вся вина лягає виключно на водія. Медики, які відпустили в рейс втомленого, хворого водія залишаються не при справах. Така недбалість давно існує, а наші чиновники починають "ворушитися" лише тоді, коли трапляється чергова страшна дорожньо-транспортна пригода.

Леонід Костюченко, Президент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України, зауважив у своєму інтерв'ю, що водії зі сфери міжнародних вантажоперевезень більш дисципліновані. Контроль повинен бути не просто формальним, а дієвим.

Очікується, що перевірки будуть не настільки строгими і прискіпливими, скільки буде приділятися увага їх прозорості. Тобто сфабрикувати результати медичного огляду буде складніше, а органи, які випустили в рейс хворого водія, будуть нести таку ж відповідальність, як і сам водій.

Варто зазначити, що в міжнародних вантажоперевезеннях працюють найбільш відповідальні і дисципліновані водії. Чи то вони дійсно піклуються про своє здоров'я, але, швидше, розуміють всю серйозність того, що за кордоном будь-які порушення можуть бути покарані більш серйозно.